Колективні форми діяльності

Вправа «Мікрофон»

На уроках рідної мови можна активізувати дітей  цією технологією, яка надає можливість дітям сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.Це допомагає вчителю з'ясувати чи зрозуміли учні завдання уроку.

Урок читання, 2-й клас.

Тема. Усна народна творчість. Малі фольклорні форми.

Завдання: згадати й прочитати напам'ять одну з малих фольклорних форм.Передаючи символічний «мікрофон», охочі висловлюються швидко, чітко, не обговорюючи інших повідомлень і не перебиваючи один одного.

Технологія «Робота в парах»

«Роботу в малих групах» можна використовувати тоді, коли група за короткий час повинна виконати завдання та представити результати роботи. Діти самі розподіляють ролі в групі (спікер, секретар, посередник, доповідач).

Наприклад: «Провідміняйте за відмінками іменники.( Кожна група отримує свій іменник.)

                                        Технологія «Ажурна пилка»

Українська мова, 3-й клас.

Тема. Рід іменників.

Учитель об’єднує клас на 4 домашні групи. Завдання: опрацювати вдома кожну групу іменників (група іменників чоловічого роду, жіночого роду, середнього роду, іменники у множині).У класі учасники домашніх груп об'єднуються у так звані експертні групи, де представники кожної з них пояснюють засвоєний матеріал іншим і таким чином самі набувають нових знань.Учасники експертних груп повертаються в домашні групи й діляться знаннями, отриманими в експертних групах, з іншими учнями цієї групи.Клас об'єднується в загальне коло для підбиття підсумків уроку. Таким чином усі учні оволодівають розумінням принципу поділу іменників за родовими ознаками.

Технологія «Займи позицію»

Урок читання, 3-й клас.

Тема. Вавилонська вежа.

Організаційна підготовка — 2 хвилини.

Учитель дає можливість пригадати, що «Вавилонська вежа» — це біблійна легенда. З цієї легенди історично склалися різні висновки:

- різноманітність мов на землі;

- могутність Вавилонської держави;

- міцність віри в Бога;

- неминуче покарання за людську погорду.

Завдання цього уроку — проаналізувати ці висновки і, можливо, дійти до єдиної думки.

На протилежних стінах класу розміщено 3 плакати.

«Вавилонська вежа» — легенда про виникнення різних мов.

«Вавилонська вежа» — легенда про гордість як найбільший людський гріх.

«Вавилонська вежа» — легенда-згадка про часи, коли на землі панував мир, вселюдське розуміння і злагода.

Діти, займаючи певну позицію, утворюють групи. 3 хвилини обговорюють свій вибір у групах.2—4 учні від кожної групи обґрунтовують свою думку, цитуючи твір. У процесі обговорення допускається перехід до іншої групи, а в результаті обговорення весь клас може дійти єдиної думки або так і залишитися на різних позиціях.Для спонукання учнів до вільного й відкритого мислення на етапах актуалізації й рефлексії застосовую «Семантичну карту» (або «Асоціативний кущ»): до записаного в центрі дошки чи аркушу паперу ключового слова чи фрази учні добирають будь-які слова чи фрази, які спадають на думку у зв’язку з темою. Потім виділяють суттєве, головне, а далі отримують додаткову інформацію або уточнюють і систематизують набуті знання.

Технологія «Судове слухання»

Клас ділиться на групи одна—прокурори, а інша -адвокати. Наприклад,  прокурорам-доведіть, що зима сувора пора року, використовуючи якомога більше прикметників, а адвокатам, що зима лагідна пора року. Аналогічну роботу можна проводити при вивченні антонімів тощо. Суддею може виступати, як і вчитель так і група учнів. Ця технологія дає можливість учням отримати спрощене уявлення про процедуру прийняття судового рішення, взяти участь у вправі, пов’язаній з аналізом, критичним мисленням, прийняттям рішень, розвиває мовлення і збагачує словниковий запас. Розвинути вміння створювати цілісну картину, спираючись на мінімум інформації, передбачати, прогнозувати, виділяти головне, суттєве допомагають ключові слова. Цю методику я застосовую і у складанні схем, карток-підказок тощо.

Створити на уроках ігрові моменти, що дуже позитивно сприймається учнями, дати характеристику чого-небудь, провести аналіз, порівняти допомагають питання, що записані на гранях «Розумного кубу». Методику «Розумний куб» можна застосовувати на етапі розминки, актуалізації на уроках з різних предметів. Підсумувати інформацію, визначити головні ідеї, думки можна за допомогою стратегії «Сенкан». Це білий вірш у п’ять рядків, в якому синтезована інформація у стислому вигляді.

Технологія «Рольова гра»

Це маленька сценка , що розігрується учнями. Її мета - наочно уявити , побачити , оживити обставини або події , знайомі учням.Під час проведення уроків розвитку зв’язного мовлення можна використовувати прийом розігрування ситуації по ролях,  мета якої - визначити власне ставлення до конкретної ситуації, набути досвід поведінки в подібній  ситуації.Наприклад, уяви себе краплиночкою води і застосовуючи всі свої знання про кругообіг води в природі, опиши свою мандрівку до моря. Діти з «Новин телебачення» отримують інформацію про пожежу та її наслідки для сільського господарства регіону й починають «реагувати на повідомлення», виконуючи свої ролі. Потім збираються в свої групи й вирішують проблему.

Після обговорення ситуації виходять з ролей:

- Як ви почувалися в тій чи іншій ролі?

- Що подобалося під час гри, що ні?

- Чи бували ви самі в подібній ситуації?

- Чи була вирішена проблема? Чому? Як?

- Яку іншу лінію поведінки можна було б виробити?

- Яким чином цей досвід може вплинути на ваше подальше життя?

Знайомий усім прийом «Перевтілення» можна використовувати при роботі над казкою. Кожен учасник гри вибирає роль для ідентифікації, ім'я якого записує на картки і ховає в кишеню. Персонажі не повинні повторяться. Задаючи непрямі питання, що стосуються світогляд, способу життя і характеру героя, учасники намагаються визначити ролі один одного, пари чи групи.

Технологія «Метод «Прес»

Так, метод «Прес» допомагає навчитися знаходити вагомі аргументи і формулювати свою думку відносно спірного питання, розбиратися у своїх ідеях, а також формулювати їх у вигляді чіткої та логічної структури.

Українська мова, 4-й клас.

Тема. Однорідні члени речення.

Чотири пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше:

1-ша пара — «Я вважаю, що...»

2-га пара — «...тому, що...»

3-тя пара — «...наприклад...»

4-та пара — «Таким чином...»

Отже, міркування набуває такого вигляду:

- Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання й залежать від одного й того ж слова.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

 Раді вас вітати на нашому професійному блозі!!!